رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

افتتاح ۴۸۶ پروژه جهادکشاورزی در هفته دولت 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح ۴۸‌۶ پروژه در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۴۸۶ پروژه جهادکشاورزی در هفته دولت به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ولی پور مطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری ویژه هفته دولت از افتتاح ۴۸‌۶ پروژه در هفته دولت خبر داد.

وی افزود:تسهیلات این پروژه ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون  تومان است.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه بیشترین پروژه مربوط به قاین با آمار ۸۲ است،گفت:تسهیلات مربوط به پروژه های قاین ۶۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ۲۷۰ پروژه مربوط به حوزه آب و خاک است که بیشترین پروژه را به خود اختصاص داده است،افزود:۸۴ پروژه مربوط به امور دام، ۴۲ پروژه مربوط به اداره کل عشایر، ۱۷ پروژه مربوط به باغبانی ،۱۳ پروژه مربوط به دامپزشکی و ۵ پروژه نیز در زمینه ی شیلات است.

وی ادامه داد:برای حفره های زیرزمینی نیز برنامه ریزی هایی کرده ایم که پیش بینی می کنیم در ۶ سال آینده وضعیت منابع زیر زمینی ما بهتر خواهد شد.

غلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز گفت: ۹۰ پروژه سیستم های نوین آبیاری در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پروژه سیستم های نوین آبیاری ۱۴ میلیارد تومان است،افزود:در زمینه ی انتقال لوله ی آب ۲۶ پروژه با تسهیلات ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان است.

غلامی ادامه داد:۴۵ پروژه در زمینه مرمت قنوات با تسهیلات ۲ میلیارد و ۶۰۰ تومان در استان صورت گرفته است.

بهدانی معاون جذب اعتبارات و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان نیز گفت:خراسان جنوبی در اجرای سیستم های نوین،رتبه ی چهارم را به خود اختصاص داده است.

عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت:در زمینه ی گلخانه های استان نیز برنامه ریزی هایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه اولین گلخانه کاشت زعفران تأسیس می شود،افزود:به کسانی که خواستار ایجاد گلخانه در محل زندگی خود هستند تسهیلات و مجوز داده می شود. 

بیجاری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت:ساماندهی واردکنندگان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق زمانی که کشف و ضبط می شوند از طریق جهاد به دو منظور بررسی می شوند،افزود:اول از نظر خارجی و یا داخلی بودن و دوم از نظر سالم و یا آلوده بودن مورد بررسی قرار می گیرند.

بیجاری ادامه داد:از یک ساله گذشته ۲۱۶ پرونده قاچاق در زمینه دام،میوه جات و سم پیگیری و رأی در این مورد صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خروج دام در کل کشور ممنوع است،اظهار کرد:در مراسمات عید قربان و محرم و صفر  به دلیل کمبود دام باید واردات دام داشته باشیم .
انتهای پیام/غ

 ۴۸۶ پروژه جهادکشاورزی در هفته دولت افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار